Petra Adolfsson () and Rolf Solli ()
Additional contact information
Petra Adolfsson: Gothenburg Research Institute, Postal: School of Business, Economics and Law, University of Gothenburg, Box 603, SE 40530 Göteborg, Sweden
Rolf Solli: Gothenburg Research Institute, Postal: School of Business, Economics and Law, University of Gothenburg, Box 603, SE 40530 Göteborg, Sweden
Abstract: Detta proceedings innehåller bidrag som presenterades vid konferensen GPMS, Göteborg Public Management Seminar, i november 2009. GPMS genomfördes i anslutning till Kvalitetsmässan i Göteborg och syftet med GPMS är att skapa kontakter mellan forskare men också att vara en möjlig mötesplats för forskare och praktiker. Tanken är att GPMS ska vara ett forum för presentationer av slutförd eller pågående samhällsvetenskaplig forskning kring offentlig sektor. Förutom ett generellt tema kring styrning ... meroch ledning inom offentlig sektor var branding, eller varumärkesrelaterat arbete, ett tema som togs upp särskilt vid GPMS2009. I proceedings ingår bidrag som tar upp administrativt och politiskt chef- och ledarskap inom offentlig sektor, varumärkesrelaterat arbete, professionsaspekter och samarbete inom och mellan organisationer. GPMS bygger på ett samarbete mellan representanter från Kvalitetsmässan i Göteborg, Högskolan i Borås, SCORE vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet samt GRI, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. GPMS2007 resulterade i en bok, Offentlig sektor och Komplexitet Om hantering av mål, strategier och professioner utgiven av Studentlitteratur 2009.
Keywords: public management; offentlig sektor; varumärke; politiskt chef- och ledarskap
80 pages, December 7, 2010
Full text files
index.xsql?pubid=123523
Questions (including download problems) about the papers in this series should be directed to Lise-Lotte Walter ()
Report other problems with accessing this service to Sune Karlsson ().
RePEc:hhb:gungri:2010_002This page generated on 2024-09-13 22:18:16.