Per Andersson () and Anna Reimfelt
Additional contact information
Per Andersson: Dept. of Business Administration, Stockholm School of Economics, Postal: Stockholm School of Economics, P.O. Box 6501, S-113 83 Stockholm, Sweden
Anna Reimfelt: Dept. of Business Administration, Stockholm School of Economics, Postal: Stockholm School of Economics, P.O. Box 6501, S-113 83 Stockholm, Sweden
Abstract: Med utgångspunkt i framväxten av mobil data och mobilt internet samt “mobilitet” i vid bemärkelse, har ett antal projekt formulerats vars syfte är att studera användarsidan och gapet mellan användarsidan och leverantörerna av de nya systemen. Denna studie är en av flera i detta program.
Studiens syfte är att kartlägga de trögheter som uppstår i samband med systemförsäljning i konvergerande industrier. Fokus för undersökningen har varit marknaden för maskin till maskin-kommunikation. De preliminära resultaten indikerar ett antal utmaningar som branschen står inför. Dessa kan sammanfattas i åtta punkter: avsaknad av teknisk standard, pris och abonnemangsstruktur, samarbete och partnerskap, organisatorisk osäkerhet och kulturell olikhet, kortsiktigt strategiskt tänkande, förtroende och tillit, samt förhållandet till kund och kundens kund.
Keywords: M2M; kommunikation; wireless; mobilitet; telematik
33 pages, December 1, 2000
Full text files
hastba2000_008.pdf Full text
Questions (including download problems) about the papers in this series should be directed to Helena Lundin ()
Report other problems with accessing this service to Sune Karlsson ().
RePEc:hhb:hastba:2000_008This page generated on 2024-09-13 22:18:20.